First week! Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa Graaff - WaarBenJij.nu First week! Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa Graaff - WaarBenJij.nu

First week! Auckland

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is nu zes dagen geleden dat vriend en moederlief mij moesten achterlaten op Schiphol. Het was een gekke gewaarwording dat ik dan nu echt het vliegtuig in zou stappen met al m'n zooi achterop.
Na een zeer goed verzorgde, hele lange vlucht en veel te weinig slaap na ruim 43 uur aangekomen in Auckland.

Leuke en minderleuke mensen in het vliegtuig, al kunnen al die baby's er ook niets aan doen dat papa en mama op vakantie willen en daarvoor 14 uur willen vliegen.

Gelukkig was daar ook Sanne, na samen aangekomen te zijn, gezamelijk met de bus (die overigen veel te duur was) richting hostel.
Kapot en volledig onder de indruk van alles om me heen eerst maar eens "rustig aan" gedaan. Dat rustig aandoen gebeurde door middel van een paar uur lang door de stad heen lopen en alles ontdekken.

Inmiddels durf ik te zeggen dat wij Nederlanders in sommige dingen bijhoorlijk verwend zijn... Zo betalen ze hier hun telefoonrekeningen nog steeds in de telefoonwinkel en de resterende rekeningen in het postkantoor. Vandaar dat die winkels zo druk bezocht zijn.


Next day time to meet Sanne again. Mount Eden was de planning, zo'n 20 minuten bij het hostel vandaag en het hoogste (natuurlijke) punt van Auckland. Dat kan natuurlijk alleen maar de moeite waard zijn. Vragend naar de weg werden we meteen naar boven gereden door ..... en ..... (ik kom vast nog wel een keer op de namen) welke uiteindelijk twee gevangenisbewakers bleken te zijn. Meteen uitgenodigd op de koffie in de lokale gevangenis reden de heren na hun goede daad weer te werk en hoefden wij gelukkig alleen nog bergafwaards, dat ging ons toch weer goed af!

Het uitzicht was adembenemend en het weer was heerlijk! De zon behoorlijk onderschat, zie ik er op dit moment uit als een gekookte kreeft (Dat heeft oma met haar Indo-genen toch even niet goed gedaan). Meteen maar even zonnenbrandcreme gehaald voor misselijke 25 Dollar, en ja, dat was de goedkoopste!

Na mount Eden tijd voor het strand, of toch niet? Nee dat duurd allemaal veel te lang, dan maar heerlijk aan de haven liggen, broodje erbij en verder bakken.

Gisteravond heerlijk met Sanne en Thomas op het dakterras genoten van een wijntje en stiekem toch sigaretten gehaald.. Voor een luttele 19,80 zitten er hier wel gewoon 20 sigaretten in een pakje. Healthy living leer je hier wel als je je bedenkt dat je voor alcohol ook de dikke hoofdprijs betaald. Maar alles goed en wel, daar moeten we toch allemaal een keer mee stoppen ;-)

Vandaag gaat de reis weer verder, maar waarheen? Dat gaan we zo maar eens even plannen. Sanne en m'n dormmates vanochtend uitgezwaaid en nu weer lekker alleen op pad!

Stiekem hoop ik dat ik wat heb geerfd van mijn vaders survival instinct want ik heb mezelf er net op betrapt dat ik een tent en alle benodigde gear heb gekocht.

Ik spreek u later!

  • 06 Januari 2015 - 10:54

    Iris De Jong:

    heee lieve lisa,
    wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen. Ik ben echt zo jaloers op je lef! Geniet ervan en blijf posten want ik volg je op de voet!
    liefs, muppet

  • 06 Januari 2015 - 16:42

    Nico & Sylvia:

    Hoi liebe Lisa, schön dass du gut angekommen bist. Wir wissen nicht wie lange du in Auckland bleibst wir haben dort freunden wohnen, wenn du möchtest kann ich diese mal kontaktieren. Gruß from Germany ✈️

  • 11 Januari 2015 - 15:35

    Clauti:

    Hey kleine beer,

    Wat leuk om van jou te lezen. Klinkt allemaal behoorlijk spannend. Ik hoop ook dat het kamperen je niet tegenvalt. Maar ik denk doch dat jij de genen van je papa hebt. De fotos op facebook waren indrukwekkend. En ja schat, het word tijd te stoppen met roken. Ja ik hou het nog steeds vol om buiten te roken, haha da word het vanzelf minder. Ik hoop dat het verder goed met jou gaat en het werk eraan zit te komen. Dikke knuffel Lisa, van Mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 25 Dec. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 3714

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 Januari 2016

Nieuw Zeeland, here i come!

Landen bezocht: