Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Graaff - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Graaff - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Kiwilisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Afgezien van een verloren zeemeeuw en heel veel mussen heb ik weinig dieren gezien in Rotorua. In de "Government Gardens" zijn de dieren al gewend aan de toeristen. Zo zit ik op dit moment boven op een heuvel omringd door tientallen mussen en die verloren zeemeeuw waar ik het eerder over had. Mag ik u voorstellen: Sjaak de Zeemeeuw, hij lijkt gewoon op een Sjaak, vandaar.

Na een lange wandeling langs Lake Rotorua, the Government Gardens, Ohinemutu (een gefuseerd dorpje van Europese en Maoricultuur) en Kuirau Park behoorlijk veel trek gekregen. Dit was overigens niet te danken aan de lucht van rotte eieren welke wordt geproduceert door de modderpoelen en fosfor meren. Fish and chips kwam er toevallig  op mijn pad en wat blijkt; de toko is van een Nederlandse, geëmigreerd in 1979 blablabl... Haar broer (mede-Hollander!) Vond het maar niets dat zij zich onderhield in hun moedertaal en liet dat dan ook duidelijk  merken. Van dat Nederlands was overigens weinig terug te horen.

Tijd om na 8 uur lopen terug te keren naar het hostel en informatie te vergaren over Jobsearch en de verdere omgeving. Het hostel is overigens fantastisch hier, schoon, vriendelijk, leuke mensen en bovenal; gratis (ik ben en blijf een Hollander) koffie! De eigenaar, Dave, was ontzettend behulpzaam, attent en gastvrij. Het zal wel aan de naam liggen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 25 Dec. 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3717

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 01 Januari 2016

Nieuw Zeeland, here i come!

Landen bezocht: